Az Országos Mentőszolgálat mentőegységei a tavalyi évben 1,2 millió esetet láttak el, köztük 30 000 életmentést és mintegy 2000 sikeres újraélesztést végeztek, miközben a mentőautók 40 millió km-t tettek meg.
Az Országos Mentőszolgálat az elmúlt időszakban számos lépést tett, amivel megteremtette a feltételeit a modern, XXI. századi, digitális mentőszolgálat működésének. Ennek több eleme van, egyebek mellett a digitális adatfeldolgozásra épülő kapacitástervezés, az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térhez (EESZT) történő csatlakozás, az ESR-112 rendszeréhez való csatlakozás, az új táblagépek beszerzése (melyekkel megszűnt a papír alapú dokumentáció), az elektronikus szolgálati lap bevezetése, és nem utolsó sorban a SzívCity életmentő közösségi applikáció fejlesztése. A mentőszolgálat működtetéséhez ma már az üzleti intelligencia, a mesterséges intelligencia támogatását is felhasználjuk, januárban pedig elindítottuk a legújabb applikációnkat, az ÉletMentő appot is, ami a segélyhívás megkönnyítése mellett több más elemet (pl. defibrillátor adatbázist, elsősegély kisokost) is tartalmaz. Az ÉletMentő alkalmazás egyebek mellett lehetővé teszi, hogy fontos adatainkat (például ismert betegség, kezelés, gyógyszerérzékenység, stb.) előre megadjuk, így azok egy gombnyomásra a segélyhívással azonos időben megjelennek a mentésirányítóknál. A mentők nem csak a bajbajutott személy tartózkodási helyét, hanem egyebek mellett még telefonjának töltöttségi szintjét is látni fogják, ami a készülék lemerülése esetén hasznos információt jelenthet.
A digitális megoldások alkalmazásának és az újszerű kommunikációs eszközöknek, kampányoknak is köszönhetően az elmúlt három évben megduplázódott a sikeres újraélesztések száma Magyarországon. Ez a legfontosabb eredmény.